19.04.2011

Architektura, jak to podać?

Jeszcze nigdy nie fotografowałam budynków. Po pierwsze jak to robiłam, to gdzieś przechylały mi się na boki, a to znowu wychodziły jakoś płasko, no i te szczegóły. Naokoło mnie tyle brył, przedmiotów nieożywionych, twardych i nienadających się do ukształtowania i jednak zdecydowałam się, że zrobię sobie taki niewielki cykl o sześcianach. W tej odsłonie zamek z XIII w wybudowany do porządku przez króla Kazimierza Wielkiego, bywały w nim takie sławy jak:  Jan III Sobieski,August II Mocny, Stanisław August, a nawet dwa lata temu Michael York i Lech Majewski robili w nim zdjęcia do filmu " Krzyż i Młyn". Na drugim zdjęciu wieża Kościoła św. Trójcy z XII w w otoczeniu  pięknie rozpadających się kamienic z początków XX w. 



4 komentarze:

  1. mnie najbardziej w tej okolicy fascynuje to czego tam już nie ma :)
    nawiasem mówiąc obecny zamek to efekt dwóch prób odbudowy. pierwsza była dość swobodną interpretacją oryginału, druga też odstawała od pierwowzoru :)

    OdpowiedzUsuń
  2. hahha, właśnie to czego nie ma...Jak przeglądałam stare fotografie to pomyślałam sobie, ależ to musiało być piękne miejsce w średniowieczu;D

    OdpowiedzUsuń
  3. ależ to musiało być ciekawe miejsce 80 lat temu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. no, :) zadbane, kocie łby, tramwaje ślicznie ubrani ludzie:)

    OdpowiedzUsuń